Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|
Choose an application
Spring mee uit je kring: werkboek ter voorbereiding van het vormsel De voorbereiding van het sacrament van het vormsel is een belangrijke periode. Dit werkboek helpt de kinderen te begeleiden naar deze belangrijke gebeurtenis.
Godsdienst --- Vormsel. --- Basisonderwijs. --- vormsel --- Didactics of religion --- catechese --- Vormsel --- Catechese ; basisonderwijs --- godsdienst --- lager onderwijs --- leerboeken --- 478.6 --- schoolboeken --- 242.6 --- Geloofsleven --- Sacramenten --- Godsdienst; ba.o. --- 478.68 --- Godsdienstonderwijs - Levensbeschouwelijk vormingsonderwijs --- didactiek basisonderwijs - godsdienstonderwijs, levensbeschouwelijk vormingsonderwijs --- Sacramenten ; algemeen --- Schoolbooks - Didactic material --- methode godsdienst --- handboeken basis onderwijs --- PXL-Education 2014 --- Godsdienst; ba.o --- 456.8 --- didactiek algemeen - vormingsgebieden, gezondheidseducatie, godsdienstonderwijs, mondiale vorming, verkeersonderwijs
Choose an application
Verhalen vertellen en vragen stellen biedt je een vakdidactiek om Levensbeschouwing en Geestelijke Stromingen te geven op de basisschool. Het boek helpt je je te ontwikkelen als leraar én als persoon. Waarom kiezen voor Verhalen vertellen en vragen stellen? * het enige didactiekboek dat levensbeschouwelijk leren koppelt aan Geestelijke Stromingen; * helpt je je te ontwikkelen als leraar én als persoon; * handige ondersteunende website met veel extra studiemateriaal. Verhalen vertellen en vragen stellen bestaat uit twee delen. Deel A, 'Vakdidactiek Levensbeschouwing en Geestelijke Stromingen' biedt je een model en praktische tips voor het begeleiden van levensbeschouwelijk leren van leerlingen. Het gaat hierbij zowel om je didactische als je pedagogische competentie als leerkracht op dit terrein. Deel B, 'Verhalen vertellen en vragen stellen', bevat zestig verhalen met vragen uit de Geestelijke Stromingen over de negen belangrijkste levensvragen. Deze kun je zowel gebruiken als inspiratie voor je eigen levensbeschouwelijk profiel, als voor het lesgeven aan leerlingen. Verhalen vertellen en vragen stellen is geschreven voor de pabo.
Didactics of religion --- levensbeschouwing --- levensbeschouwelijke opvoeding --- Godsdienst --- Levensbeschouwing --- Geestelijke stromingen --- Didactiek --- Basisonderwijs --- Lager onderwijs --- 478.6 --- Diversiteit --- Verhalen --- didactiek --- godsdienst --- 37.02 --- 373.3 --- 456.8 --- jongeren --- 244.5 --- catechese ; didactiek ; basisonderwijs --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Levensbeschouwingen --- Godsdienstonderwijs - Levensbeschouwelijk vormingsonderwijs --- didactiek algemeen - vormingsgebieden, gezondheidseducatie, godsdienstonderwijs, mondiale vorming, verkeersonderwijs --- Catechese - Godsdienstonderwijs --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Volwassene
Choose an application
PAV --- Verkeersopvoeding --- Beroepsonderwijs. --- Project algemene vakken ; leermiddelen --- leerboeken --- 485.6 --- Mobiliteit --- verkeersborden --- 486.8 --- Verkeersonderwijs ; beroepsonderwijs ; leermiddelen --- Project algemene vakken ; secundair onderwijs --- Geschiedenis-Maatschappijleer --- Schoolbooks - Didactic material --- beroepsonderwijs --- handboeken secundair onderwijs --- PHL-Education 13 --- 2e graad secundair onderwijs --- Verkeer --- Beroepssecundair onderwijs --- 3e leerjaar secundair onderwijs --- 4e leerjaar secundair onderwijs --- Vervoer --- Project algemene vakken --- Leefbaarheid --- Project algemene vakken ; secundair onderwijs ; leermiddelen
Choose an application
PAV --- Verkeersveiligheid --- Beroepsonderwijs. --- Jongeren (12-26 jaar). --- leerboeken --- verkeersopvoeding --- 485.9 --- schoolboeken --- project algemene vakken --- 485.6 --- Project algemene vakken ; secundair onderwijs --- 486.8 --- Project algemene vakken ; leermiddelen --- Verkeersonderwijs ; beroepsonderwijs ; leermiddelen --- didactiek secundair onderwijs - gezondheidseducatie, verkeersopvoeding, overige vakken --- Geschiedenis-Maatschappijleer --- Schoolbooks - Didactic material --- beroepsonderwijs --- handboeken secundair onderwijs --- PHL-Education 13
Choose an application
8-9
Eerste communie. --- Godsdienst --- Basisonderwijs. --- Catechese ; basisonderwijs --- Eerste communie --- 242.6 --- Geloofsleven --- Sacramenten --- godsdienst --- eerste communie --- lager onderwijs --- 478.6 --- schoolboeken --- 478.68 --- 244.5 --- Christendom --- Sacramenten ; algemeen --- didactiek basisonderwijs - godsdienstonderwijs, levensbeschouwelijk vormingsonderwijs --- Godsdienstonderwijs - Levensbeschouwelijk vormingsonderwijs --- Schoolbooks - Didactic material --- methode godsdienst --- handboeken basis onderwijs --- PXL-Education 2014 --- Catechese --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Volwassene --- 456.8 --- didactiek algemeen - vormingsgebieden, gezondheidseducatie, godsdienstonderwijs, mondiale vorming, verkeersonderwijs
Choose an application
PAV --- Verkeersopvoeding --- Beroepsonderwijs. --- secundair onderwijs 2de graad --- verkeersopvoeding --- Didactics of social education --- verkeer --- BSO (beroepssecundair onderwijs) --- leerboeken --- 485.9 --- project algemene vakken --- schoolboeken --- verkeersveiligheid --- 456.9 --- Rijbewijs --- 485.6 --- Project algemene vakken ; secundair onderwijs --- 486.8 --- Project algemene vakken ; leermiddelen --- Verkeersonderwijs ; secundair onderwijs ; leermiddelen --- didactiek secundair onderwijs - gezondheidseducatie, verkeersopvoeding, overige vakken --- Overige vakken; afzonderlijk --- Geschiedenis-Maatschappijleer --- Schoolbooks - Didactic material --- PHL-Education 13 --- handboeken secundair onderwijs --- 2e graad secundair onderwijs --- Verkeersongevallen --- Verkeer --- Beroepssecundair onderwijs --- Jeugd --- Verkeersongeval --- Project algemene vakken --- Leefbaarheid --- Jongere
Choose an application
In het eerste deel van het boekje staan omschrijvingen van bibliodrama en van de werkwijze. Er wordt ook stilgestaan bij de begeleiding en de aanpak. In het tweede deel worden werkvormen van bibliodrama volgens een vast schema toegelicht aan de hand van concrete Bijbelverhalen.
Didactics of religion --- Bible --- Didactics of primary education --- Bible stories --- godsdienst --- lager onderwijs --- bibliodrama --- C1 --- Bijbel --- kinderen --- Bibliodrama --- Bijbelverhalen --- 210 --- Bijbelse verhalen --- Bijbelverhalen : bibliodrama --- Bibliodrama : kinderen --- 236.4 --- 456.8 --- didactiek --- verhalen --- 268.711 --- 268.711 Bijbel en catechese--(themata) --- Bijbel en catechese--(themata) --- Kerken en religie --- didactiek algemeen - vormingsgebieden, gezondheidseducatie, godsdienstonderwijs, mondiale vorming, verkeersonderwijs --- PXL-Education 2017 --- basisonderwijs --- didactiek: godsdienst, levensbeschouwing --- Godsdienst --- Basisonderwijs --- Bijbelse figuren --- Lager onderwijs --- Bijbelverhaal --- Bijbelse figuur --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Volwassene
Choose an application
Duurzame ontwikkeling is op de meeste scholen in België en Nederland geen regulier schoolvak. Er is ook geen lerarenopleiding ?duurzame ontwikkeling?. Het thema duurzame ontwikkeling komt echter veelvuldig voor in het onderwijs, zowel bij mens- en maatschappijvakken als bij natuur- en technologievakken (of ?opleidingen). Met afzonderlijke schoolvakken, modules en projecten is de inhoud van duurzame ontwikkeling in het onderwijs echter wat gefragmenteerd. Dat was voor de auteurs van dit boek reden om een boek op te stellen, waarin onderwijs over duurzame ontwikkeling als een samenhangend geheel wordt beschreven.In dit boek staan drie denkvaardigheden centraal, die passend zijn bij onderwijs over duurzame ontwikkeling: systeemdenken, multiperspectiefdenken en toekomstgericht denken. Het zijn drie vaardigheden die zowel voor leerlingen, studenten als leraren relevant zijn. De auteurs van het boek hebben de denkvaardigheden handen en voeten gegeven. Iedere denkvaardigheid wordt in een afzonderlijk hoofdstuk nader toegelicht. Per hoofdstuk wordt eerst op de denkvaardigheid vanuit een theoretisch perspectief ingegaan. Vervolgens wordt de betreffende denkvaardigheid toegepast op een interessante casus: de bloementeelt in Kenia. Deze casus is een exemplarisch voorbeeld van een complex vraagstuk, waarbij het handelen van mensen in Europa, van invloed is op het leven van mensen elders in de wereld. Om die verwevenheid, de verschillende meningen daarover en mogelijke oplossingen en toekomstbeelden te kunnen snappen, zijn de drie denkvaardigheden essentieel.Er is in dit boek uiteraard ook veel aandacht voor de onderwijspraktijk. Bij iedere denkvaardigheid worden vijf voorbeelden van werkvormen beschreven, die je kunt toepassen in je lespraktijk. Het laatste hoofdstuk gaat uiteindelijk over de vraag hoe je onderwijs over duurzame ontwikkeling kunt ontwerpen.Deze publicatie is in de eerste plaats bedoeld voor studenten van educatieve opleidingen in het hoger onderwijs, maar ook voor leraren en ontwikkelaars van leermiddelen.(Bron: http://www.maklu.be/MakluEnGarant/BookDetails.aspx?id=9789044136449)
456.8 --- Didactiek (didactische werkvormen) --- Didactiek --- Duurzame ontwikkeling --- Onderwijs --- Vormingsgebieden --- duurzaamheid --- systeemdenken --- multiperspectiefdenken --- toekomstgericht denken --- didactiek algemeen - vormingsgebieden, gezondheidseducatie, godsdienstonderwijs, mondiale vorming, verkeersonderwijs --- Secondary education --- Environmental protection. Environmental technology --- duurzame ontwikkeling --- didactische werkvormen --- leermiddelen --- Higher education --- Third World: economic development problems --- lesgeven --- didactiek --- 371.3 --- onderwijskunde --- onderwijs en maatschappij --- toekomstvisies --- PXL-Central Office 2019 --- Economic conditions. Economic development --- Developing countries: economic development problems --- Didactics of sciences --- Milieueducatie --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Natuur- en milieueducatie --- identiteit, wereldburgerschap en diversiteit --- Didactics of social education
Choose an application
Een kleuter beleeft op een fantasievolle wijze de hem omringende wereld van mensen, dieren en dingen. Wie kleuters begeleidt bij bewegingsspelen, moet daar op inspelen. De auteur biedt een haast onuitputtelijk pakket bewegingsopvoeding aan: doelstellignen, beginsituatie, materiaal, oefenruimte, uitvoering, varianten, bewegingslandschap, organisatie, begeleiding... gesitueerd bij, voor of na andere activiteiten.
Bewegingsopvoeding --- Historische en vergelijkende pedagogiek. --- Lichamelijke opvoeding --- Kleuteronderwijs. --- Physiotherapy. Alternative treatments --- Didactics of sports and games --- bewegingsopvoeding --- lichamelijke opvoeding --- kleuters --- Didactics of Kindergarten --- Educational psychology --- didactiek --- Bewegingsopvoeding ; kleuteronderwijs --- 372.879.6 --- #SMV:000001 --- #SMV:agogiek --- #SMV:categorie --- #SMV:sport --- kleuteronderwijs --- 471.47 --- 477.8 --- 616.01 --- Kleuteronderwijs --- Ballen --- Bewegingsspelen --- Didactiek --- Handboek/cursus --- Hoepels --- Klasinrichting --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Linten --- Openluchtscholen --- Ritmiek --- Stokken --- Touwen --- Verkeersopvoeding --- Vrij spelen --- Watergewenning --- Bewegingsopvoeding ; kleuteronderwijs ; didactiek --- Fysiologie ; kinderen --- Kleuterschool --- 472.7 --- 072286.jpg --- kleuterschool: bewegingsopvoeding --- 456.78 --- ontwikkeling --- 372.879.6 Lichamelijke opvoeding. Didactiek van de lichamelijke opvoeding --(niet-universitair onderwijs) --- Lichamelijke opvoeding. Didactiek van de lichamelijke opvoeding --(niet-universitair onderwijs) --- didactiek kleuteronderwijs - bewegingsopvoeding --- didactiek basisonderwijs - bewegingsopvoeding --- 622 --- activiteiten in open lucht --- expressie --- onderwijs --- ritmiek --- spelen --- verkeersopvoeding --- watergewenning --- 796.041 --- Bewegingsexpressie --- Bewegingsonderwijs --- Doelstellingen --- Kleuters --- Materialen --- Onderwijs --- Spelen --- Verkeersonderwijs --- Bewegingsopvoeding; k.o. --- Toddlers --- Education [Preschool ] --- Exercise --- Handbooks, manuals, etc. --- Activity programs --- Belgium --- 616.5 --- Doorgeven --- Dragen --- Hinkelen --- Klauteren --- Klimmen --- Oriëntatie --- Springen --- Tikken --- Trekken en duwen --- 471.47 ) Bewegingsopvoeding --- bewegingsopvoeding ; kleuters --- Bewegen --- Bewegingsactiviteiten --- Houding --- Kinderen --- 072287.jpg --- sport --- Gymnastiek naar doelgroepen --- Bewegingsopvoeding; k.o --- Bewegingsopvoeding (kleuters) --- MBE Magazijn beneden --- Spelen (mv.) --- Verbale expressie --- (zie ook: bosspelen) --- bewegingsvaardigheden --- spelactiviteiten --- motorische ontwikkeling
Choose an application
Thema's: Fstvlklnkn, In mijn mars, Tijd en weer.
371.67 --- 373.5 --- lager onderwijs --- leerboeken --- wereldoriëntatie --- 476.1 --- schoolboeken --- Communicatie --- Taal --- Wereldoriëntatie --- 476 WERELDORIENTATIE O.N. --- wereldorientatie --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs --- 476.11 --- Wereldoriëntatie; ba.o. --- communicatie --- lichaamstaal --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs ; leermiddelen --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- didactiek basisonderwijs - wereldoriëntatie --- Wereldoriëntatie; algemeen --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- Verkeersopvoeding --- 476 --- 478.2 --- Verkeersonderwijs ; basisonderwijs ; leermiddelen --- Bouwen --- Geluiden --- Huizen --- Kleding --- Lichaam (Menselijk lichaam) --- Licht --- Lucht --- Muziekinstrumenten --- Ondernemingen --- Pictogrammen --- Sporen (dieren) --- Sterren --- Tijd --- Vervoermiddelen --- Vroeger en nu --- 476 WERELDORIENTATIE O.N --- Wereldoriëntatie; ba.o --- Anders zijn --- Baby's --- Dieren --- Dromen --- Fotografie --- Identiteit (Zelfbeeld Zelfkennis) --- Planten --- Schoolleven --- Schoolomgeving --- Tuinieren --- Voeding --- Water --- Winnen en verliezen --- Wonen --- Zintuigen --- Music sound recording --- Beroepen. --- Ondernemen --- Kinderen. --- Basisonderwijs. --- Beroepen --- Geld --- Ondernemingszin --- Reclame --- Arbeidsmarkt --- Geldwezen --- Dagelijks leven --- Ouderschap; pedagogie --- Relaties --- Relationele opvoeding; ba.o. --- Samenleving --- Ik en de anderen --- Zintuiglijk spel --- (zie ook: Anders zijn) --- Waterhuishouding --- Klas --- School --- Klasbeheer --- Biologie; ba.o. --- Gezondheid --- Eten --- Gezondheidseducatie; ba.o. --- Gezondheidszorg --- Reizen --- Vervoer --- Voertuigen --- Verkeersopvoeding; ba.o. --- vervoer --- Mode --- kleding --- Beeldende kunst --- Perspectief --- Plastische opvoeding; onderwijs --- Tijdsbesef --- Geschiedenis --- Stambomen --- Toekomst --- Familie --- Plantkunde --- (zie ook: Flora --- Emoties(Gevoelens) --- Hobby's --- Lichaam --- Talenten --- Skelet --- Licht en donker --- Schaduwen --- Milieu --- Slapen --- Geboorte --- Opgroeien --- Bossen --- Konijnen --- Maanden --- Seizoenen --- Weer --- Winter --- Bos --- Interculturele opvoeding --- Gebouwen --- Bouwkunst --- Geluid --- Muziek --- Muzikale opvoeding; ba.o. --- Vliegen (insecten) --- Weerkunde; ba.o. --- Spelen(Kinderspelen) --- Spelen --- Spel; opvoeding --- Oriëntatie --- Verkeer --- Dieren. --- Planten. --- Beeldopvoeding. --- Groei --- Mensen. --- Voeding en gezondheid. --- Voedingsgewoonten. --- Water. --- Zintuigen. --- Anders zijn. --- Dromen. --- Kleding. --- Kinderen en wonen. --- Lucht. --- Tijd. --- Vervoermiddelen. --- Geluiden. --- Muziek. --- Licht. --- Taal. --- Bossen. --- Sporen --- Sporenplanten. --- Verkeersopvoeding; ba.o --- Biologie; ba.o --- Gezondheidseducatie; ba.o --- Relationele opvoeding; ba.o --- Muzikale opvoeding; ba.o --- Weerkunde; ba.o --- 1e leerjaar lager onderwijs --- Lager onderwijs --- Verkeersreglement --- Scholen --- Klaslokalen --- Schoolgerief --- Persoonlijkheidsontwikkeling --- Persoonlijkheidsleer --- Gezondheidsvoorlichting en -opvoeding --- Tandverzorging --- Voedingsleer --- Zintuiglijke ontwikkeling --- Waarneming --- Samenlevingsvormen --- Omgangsvormen --- Omgangskunde --- Coöperatief leren --- Diversiteit --- Ontwikkeling --- Lichamelijke ontwikkeling --- Beeldopvoeding --- Zien --- Tuinen --- Natuurbeleving --- Nesten --- Dierethologie --- Natuur- en milieueducatie --- Verkeersveiligheid --- 1e graad lager onderwijs --- 2e leerjaar lager onderwijs --- Mobiliteit --- Woningen --- Bosfauna --- Kleuren --- Communicatiemiddelen --- Textiel --- Vliegen (werkwoord) --- Sport --- Wind --- Werken --- Arbeid --- Ruilen --- Groenten --- Fruit --- Basisonderwijs --- Lenzen --- Gezinnen --- Familieleden --- Textuur --- Huisdieren --- Straten --- Ontbijt --- Woonomgeving --- Speelplaatsen --- Parken --- Mensen --- Kinderen --- Kunsten --- Graffiti --- Natuur --- Verjaardagen --- Festivals --- Touwen --- Spelletjes --- Fietsen --- Orkesten --- Symfonisch orkest --- Affiches --- Eenheidsmunt --- Klokken (instrumenten) --- Uurwerken --- Kloklezen --- Lichten --- Gesprekken --- Mondelinge communicatie --- Klanken --- Zomer --- Herfst --- Lente --- Feesten --- wereloriëntatie --- Verleden --- Non-verbale communicatie --- PXL-Education 2018 --- basisonderwijs --- wereldoriëntatie --- wereloriëntatie --- Wereldoriëntatie; algemeen --- didactiek basisonderwijs - wereldoriëntatie --- 093428.jpg --- Kunstzinnige vorming ; basisonderwijs ; leermiddelen --- didactische set --- 094665.jpg --- #BSCH: vak: WO - wereldoriëntatie --- 093802.jpg --- Groente --- Vervoermiddel --- Ziekte --- Plant --- Ecologie --- Motief --- Nomenclatuur --- Lens --- Gezin --- Thuiszorg --- Atlas --- Museum --- Ouderenzorg --- Familielid --- Huisdier --- Dier --- Beeldhouwkunst --- Naamgeving --- Sociologie --- Verzorging --- Therapie --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Beroep --- Maand --- Straat --- Speelplaats --- Park --- Mens --- Spel --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Droom --- Inclusie --- Maatwerk --- Kunst --- Tuin --- Verjaardag --- Festival --- Waardering --- Touw --- Examen --- Rijbewijs --- Orkest --- Symfonieorkest --- Affiche --- EURO --- Klok (instrument) --- Uurwerk --- Spoor --- Gesprek --- Leefbaarheid --- Klank --- Talent --- Seizoen (jaargetijde) --- Feest --- Beeldeducatie --- Flora en fauna --- Grafische sector --- Fauna --- Flora --- Nest (dier) --- Ethologie --- Samenlevingsvorm --- Omgangsvorm --- Gezondheidsopvoeding --- Tandhygiëne --- Gedrag --- Drank --- Zintuig --- School (instelling) --- Klaslokaal --- Schoolmateriaal --- Woning --- Kleur (kleur) --- Donker --- Muziekinstrument --- Afrika --- Compositie (muziek) --- Drukdrager --- Ontwerpen --- Design --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Bewegingsonderwijs --- Menselijk lichaam --- Stad --- Veld --- Communicatiemiddel --- Kleuter --- Spraaktechnologie --- Technologie --- Maatschappij --- Arbeid (werken) --- Buitenland --- Gebouw --- Fietsen (werkwoord) --- Reizen (werkwoord) --- Wereldoriëntatie --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs --- Wereldoriëntatie; ba.o --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs ; leermiddelen --- #BSCH: vak: WO - wereldoriëntatie --- Oriëntatie
Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|